Vészfolyosó, mentőfolyosó – hogyan
Kedves Követőink!
Különböző híradásokban, videókban már láthattunk arra példát, hogy a járművezetők törekednek a mentőfolyosó kialakítására egy-egy káresemény miatt belassult, bedugult útszakaszon! Ez azért is öröm és pozitívum számunkra, mert így gyorsabban juthatunk a káresethez és kezdhetjük meg a mentést! Legyen szó akár rólunk, tűzoltókról, vagy rendőr, mentő egységekről – mindenképp dicséretes a közlekedők részéről!
Azonban bizonyára vannak olyanok is, akik még nem voltak részesei ilyen eseménynek. Nekik szeretnénk ezzel az ábrával egy kis segítséget nyújtani! Továbbá szolgálnánk még hivatalos és tapasztalati „adalék” információval is:
a hivatalos: a KRESZ 42. §-a szerint a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását – félrehúzódással és a szükséghez képest megállással – lehetővé kell tenni.
a tapasztalati: „ha érkezik önök mögött egy megkülönböztetést /kék lámpa, szirénát/ használó jármű /pl.: rendőr, mentő, tűzoltó/ akkor ne a féket nyomják ijedtükben a sávjuk közepén, mert ha szemből is érkezik egy jármű akkor nem tudunk előzni és minket is fékezésre kényszerítenek. Inkább vegyék fel a mi tempónkat és a legelső adandó alkalomnál biztosítsanak nekünk szabad utat! NEM KÉRJÜK, HOGY ÁROKBA HAJTSANAK, RÁNGASSÁK A KORMÁNYT MIATTUNK! 80-90 km/óránál mi sem tudunk gyorsabban „száguldozni” 3000 – 4000 liter vízzel a tartályban, de ha erőteljesen lassítanak bennünket, vagy nullára fékeznek előttünk, netán megállásra kényszerítenek, azzal se nekünk, se a bajbajutottaknak nem segítenek. Sőt!”
Köszönjük, ha segítenek – hogy mi is segíthessünk!